Höra pulsen slå.

 
Sedan vi sist sågs har jag hunnit sluta tvåan och inlett mitt sista sommarlov. Jag har varit på en så himla rolig klassfest och blivit alldeles för full. Jag har blivit bestulen på min käraste ägodel, nämligen min telefon vilket har orsakat både tårar, panik och en äcklande känsla över hur beroende man kan vara över en så (egentligen) värdelös sak. Jag har jobbat 13 timmar i streck. Jag har åkt tåg till Göteborg med Fanny. Jag har varit på Slottsskogsvallen och sett Håkan Hellström live under bar sommarhimmel tillsammans med 27 000 pers. Jag har träffat min vän Cassandra över en fika mitt i natten på Avenyn (tusen och åter tusen tack för sängplatserna!) och trängts med alldeles för många människor på en spåvagn. Jag har ätit scones med cream cheese och marmelad i kombination med apelsinjuice på ett morgontåg tillbaka till Västerås. Jag har tittat på Poirot tillsammans med mamma och försökt lista ut vem mördaren är. Jag har fått en ny telefon. Jag har packat rullväskan för att bege mig mot Eves sommarparadis tillsammans med mina änglar. Jag har läst Harry Potter framför en öppen brasa. Jag har pendlat mellan ohejdbara skrattattacker och djupa samtalsämnen runt matbordet. Jag har bränt mig på ryggen efter lite för många timmar i solen. Jag har ätit precis vad jag vill när jag vill. Jag har badat bland klippor mitt i natten och tvättat håret i sjön. Jag har lyssnat på Gyllene Tider. Jag har promenerat längs en landsväg i solnedgången och blickat ut över ängar och åkrar tillsammans med världens bästa och mest udda tjejgäng.
 
Det har gått lite drygt en vecka sen jag slutade skolan. Ni då?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0