Condeco.

När jag var med laget i Göteborg besökte Eve och jag ett café som vi blev minst sagt hopplöst förälskade i. Det hette Condecco och var mer eller mindre himmelriket. Vad jag vet så finns det två i Göteborg och det vi besökte låg på Östra Hamngatan. 
 
Man kunde välja mellan otroligt lyxiga alternativ som dessutom var riktigt vänliga mot en studentplånbok! Till lunch tog jag en räkmacka (standard när man är på växtkusten) och Eve en krämig pasta.
 
Men det som mest slog oss var den fullkomligt fabulösa inredningen... Vad sägs om tegelväggar, mörka valnötsbord, ensamma glödlampor, omaka fåtöljer och små kryp-in lite varstans för en stund av isolering? Att det dessutom spelades Mando Diao var ju inte fy skam. 
 
 
Jag smygfotade en hel del genom gallret (vi satt uppe på ett loft) för sådant är kul. Här på några killar som såg väldigt högst fokuserade ut. 
 
Efter lunchen gick vi en stund på stan innan vi kände att nä, vi vill tillbaka. 
 
Så då gick vi tillbaka för att fika istället! Jag tog en kopp vitt te med smultronsmak och Eve slog på stort med den här skapelsen som var en blandning av krämig chokladmuffins, maräng och hallon. Japp, ögonen rullades bakåt. 
 
Överallt fanns tavlor som berättade hur alla fåtöljer var gjorda och av vilka material. Stället var konstruerat in i minsta detalj. Sådant gillar jag. Har utan tvivel hittat mitt framtida stammisställe i den bästa av städer. Åh, älskade Göteborg.
   

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vill bara säga att din blogg är så himla fin!

2013-06-02 @ 17:27:59
URL: http://hlarssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0