Höstpepp 2.0

Emmylinnea gjorde ett himla fint inlägg med höstpepp från sina läsare som jag tyckte väldigt mycket om. Här kommer mina favoriter. Förstår inte varför så många blir så depp av det här halvåret? Allt är ju cirka megamysigt och megabra.
 
- På hösten kan man tillbringa sina lediga dagar inomhus med en bok i ena handen och en kopp kaffe i andra. Man kan komma hem och lägga sig i sitt badkar efter skolan för att få upp värmen. Varje dag kan man vira in sig i världens mysigaste halsduk, gärna en senapsgul. Och man kan tatuera sig, utan att behöva bekymra sig för sol och bad. 
 
- Under höstens mörka morgnar brukar jag tända massa ljus fast det är supertidigt och jag är så trött. Sedan sitter jag där och myser med en stor kopp kaffe och min favorit tidning. Det blir lite lättare att gå till skolan i kylan med en sådan mysig morgon.
 
 
- Koka en drös med té mumsa på naturgodis se fransk film klä sig i fina klädslar köp nya mönstrade sänglakan doftade ljus gå till biblioteket och låna böcker med de finaste historierna som tillexempel ¨vi är inte sådana som i slutet får varandra ¨eller varför inte ¨a perks of being a wallflower¨och ta hand om dig själv! det är bestyr som jag brukar pyssla med under höstens kyliga dagar.
 
 
- Sitta länge länge på cafe med fina personer utan att få dåligt samvete att man inte är ute eftersom vädret ändå är kasst.
 
- Jag har alltid älskat hösten allra mest just för att det är ok att inte behöva hålla tillbaka allting som känns tungt, typ. Sedan tycker jag också om att vakna till regnet, ge mig själv fem extra minuter i sängen, dra på regnjackan och åka till studion och bara skriva hela dagen. Under hösten, när det inte finns så mycket att se eller uppleva utomhus, så ges det utrymme till inspirationen, som finns inuti, att komma ut. Tycker jag, då.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0