Nu du, Rhodos.

 
Imorgon beger jag mig till Arlanda och sedan vidare till Rhodos. Min första utomlandsresa på egen hand. Är så satans nervös. Bygger upp värsta möjliga scenarion i mitt huvud som till exempel att Taken blir verklighet och jag eller Johanna glider in i prostitutionsbranchen, att vi ska bli rånade av taxichauffören, att jag ska tappa bort mitt pass (om vi ska prata rimlighet så ligger detta högst på listan) eller att en fågelfan flyger in i propellern på flyget och vi störtar ned i havet.
 
MEN nu har jag sagt åt mig själv att NÄE JONNA NU FÅR DET VARA BRA.
 
Så istället väljer jag att tänka på långa soltimmar vid poolen med ett utav Dan Browns mästerverk i handen eller min nya resedagbok, på färgglada drinkar om kvällarna, på att hyra cyklar och upptäcka Rhodos på riktigt, på att få göra mig fin och bära de där klänningarna som jag bara kan bära cirkus två gånger om året, på brännan som kommer sitta som en smäck så här i slutet av sommaren (förlåt för att jag nämner det) och på att jag ska få äta hotellfrukost i tio dagars tid. Sen att jag åker med en utav mina absoluta bästa gör ju inte saken sämre. Vi åker på vår resa, på våra villkor.
 
Tema? INGA JÄVLA MÅSTEN.   
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0