lagresan till göteborg

Förra helgen åkte jag tillsammans med mitt lag till Göteborg på en avslutningssresa. Vi ville nämligen sätta punkt för den bästa säsongen någonsin på ett bra sätt. Här är Julia på tåget.
 
Och här är Jojjo!
 
Vi var tvungna att göra ett tågbyte i Katrineholm och då kände Ellen och Tove att det var dags för vindruvor.
 
Glada målisar!
 
När vi var framme lämnade vi våra väskor på hotellet för att sedan promenera till Scandinavium för att se SM-finalerna! Jag fick inga bra bilder härifrån med Ida fick en hel drös så följande matchbilder är från henne. Invigningen var i alla fall asmäktig med Greyhound och eld och grejer.
 
Peppad Tove!
 
Sävehof vann på damsidan även fast vi tyckte att Lugi förtjänade det mer.
 
När det var dags för herrmatchen var de flesta utav oss helt slut. Inte blev det bättre av Kristiansstads supporterklubb som är störst i hela Sverige. ALLT var orange.
 
Dag två och vi skulle ta oss till Liseberg!
 
I kön till Balder som vi inledde med. Kan stolt meddela att jag tittade hela tiden. 
 
Sockervadd. Obligatoriskt. 
 
Emelie, Julia och Eve när dagen började lida mot sitt slut.
 
Vi hängde en del på hotellrummen också. DJ-Tove som spelade gamla Carola-hits mestadels av tiden.
 
Hannas kunskaper inom nagelvård utnyttjades flitigt. 
 
Vi gick tillbaka till hotellet för att äta middag. Alla svartvita bilder är också Idas förresten. 
 
Alla var ganska så trötta...
 
... eller ja, alla förutom Tove som var väldigt exalterad över att få...
 
... detta serverat framför sig. Så. Himla. Gott.
 
Efter maten sprang (högst oklart varför) vi tillbaka tillLiseberg för att hinna åka lite till. Aldrig sett oss så hyper någonsin! Vi avslutade vistelsen med Atmosfear då jag plus några till debuterade. Kommer aldrig glömma den här synen. Ellen är galningen som hade mod nog att plocka upp kameran 180 m över marken. 
 
På fredagen fyllde Jojjo 18 år så på lördagen fick hon både tårta och present inslaget i ICA's blompapper av oss. Vi satt i lobbyn och åt. Senare insåg vi att det nog var sista gången vi alla befann oss i samma rum. Så oändligt sorgligt.
 
Under den sista dagen gick vi lite på stan. Jag köpte mina absoluta drömbyxor (kommer asap) och upptäckte det optimala cafeét tillsammans med Eve. Tänkte göra ett eget inlägg om det. 
 
Jag påminndes återigen om att jag är så himla fäst vid dessa brudar. Så pass mycket att jag bestämde mig för att köra en försäsong till. Men sen är det slut. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0