Onsdagslistan.

Måste pausa. Har pluggat non-stop sen klockan tio och det är jävligt bra för att vara jag. Så för att inte lacka ur helt senare så avbryter vi tråkigheterna genom en listan.
 
 

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Japp, rest utan föräldrar. Skippat Gotlandssemestern. Fotat ett företagsjobb. Lite sånt. 

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja, faktiskt! Mickis och Martin fick Ruth.

 

Vilka länder besökte du?

Grekland och Storbritannien.

 

Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?

Snö i december. För fan. 

 

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?

7 juli. Min 18-årsdag. Middag. Lekar. Kalla cider. Närmast tjejgängen. Euforisk cykeltur till stan. Krogendebut. Cykeltur till brygga i gryningen. Nakenbad.  

 

Vad var din största framgång 2013?
Skriveriet har ju gått väldigt bra det här året. Har fått ganska mycket publicitet. 

 

Är det någonting du ångrar?

 Ja, att jag drog igång med körkortstagandet och köpte körlektioner. Gjorde det mest för att alla runt omkring tjatade och tryckte på och sa att det var viktigt och skönt att få det avklarat. Jag var ju inte alls motiverad eller kände något behov överhuvudtaget. Därför sa jag slutligen till min körlärare, efter typ tre lektioner, att jag ville pausa eftersom det fanns annat som var viktigare. Han förstod helt och hållet och sa att det var bra att jag visste vad jag ville. Mamma och mormor fick däremot dåndimpen.  

 

Bästa köpet?
Resorna, helt klart. Men om vi ska tänka materiellt så är det fan Lilla Ben (polaroidkamerna). 

 

Vad spenderade du mest pengar på?
In och med London så blev det nog kläder tätt följt av mat och fika.  

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
JA. Alla fina ord om mina texter. Den bekräftelsen är både underbar och jättesmutsig på samma gång.

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?
Lykke Li - I Follow Rivers (London), Sugarplum Fairy - Sweet Jackie (Kristian Gidlund), Macklemore - Can't Hold Us (Rhodos) och Håkan Hellström - Det Kommer Aldrig Vara Över För Mig (våras när jag praktiserade på Västerås Tidning samt när första Devotekrönikan publicerades). 

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
G-L-A-D-A-R-E.

 

Vad önskar du att du hade gjort mer?

Lagat mer god veggiemat istället för nödlösningar. 

 

Favoritprogram på TV?

Homeland, Fröken Frimans Krig, Skavlan. Tittar inte så mycket på TV?

 

Bästa boken du läste i år?

Läste Dan Brown i sommras och han är skicklig men lite för avancerad för min smak. Har verkligen kämpat med sista delen i Torka aldrig tårar men det har gått sådär. Det har varit jättesvårt att sätta sig ned och läsa när man har ett manus som ligge roch väntar i datorn på att bli klart. Det går nästan inte att kunna läsa med ro när man bara vill göra själv. 

 

Största musikaliska upptäckten?

The 1975, The Royal Concept, Lykke Li (mer på riktigt nu) och sen har jag kommit fram till att jag älskar jazz.

 

Något du önskade dig och fick?
Jag fick en Mon Ami-mugg av Michis på min födelsedag <333

 

Högsta önskan just nu?
Ett mejl i inkorgen eller ett telefonsamtal som säger att mitt manus ska publiceras. Har dock inte skickat in det än. Men snart. 

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Massor, såklart. Men 2013 känns som ett litet uppstartningsår. Jag tar skolan med allvar men satsar mer på det som jag verkligen vill göra. Läskig men det känns bara så himla rätt. Historierna som ploppar upp i huvudet måset berättas nu så då gör jag det nu. Det är ju liksom typ det bästa och roligaste och mest fantastiska jag vet. Har ett scenario i mitt huvud som säger att om jag skiter i skrivardrömmen och går all in i skolan och går ut med toppbetyg så kommerjag hamna på ett kontor och undra vad som hade hänt om jag låtit passionen och kreativiteten flöda. Så får det ju inte bli.  

 

Vad fick dig att må bra?
Sibs, sibs, sibs. 

 

Nu: Filmkunskap och filmgenreuppgift. Sen ska jag göra ett bokomslag till Medisproduktionen. GISSA VILKEN BOK. 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0