London | Dag 1

För typ en och en halv månad sedan åkte ju jag, Johanna, Michis och Emma till London. Flyget gick aptidigt från Arlanda så vi fick åka buss hela natten. När vi var framme köpte vi med oss Starbucks (överhypat) och hämtade ut biljetter/hittade gaten/etc. Vi fick utspridda platser på flyget och jag hamnade mellan två äldre män i kostym. Somnade med huvudet lutat mot stolen framför och dreglade i mitt knä. Hamnar lätt på min Top10SexyMoments-lista. .
 
Vi tog expresståget till Heathrow. ÄLSKADE arkitekturen. 
 
Därifrån tog vi en taxi till vårt hotell. Trötta och slitna som satan. Vi fick slå oss ned i deras luggage room/dinner room tills rummet var klart. Där och då bestämde vi oss för att avboka frukosten. Smulor och kvarlämnad disk överallt. En liten kyl med plastig köpeost och skruttiga grönsaker. När vi kom upp till vår korridor möttes vi av ett två meter stort hål i väggen. Vi ska bara sova här, vi ska bara sova här...  
 
När vi lämnat av oss väskorna och fixat till det som fixas kunde begav vi oss till Oxford Street för att börja bränna sedlar. Här är jag, något exalterad, inne på Topshop. (Notera antalet galgar.)
 
Michis var också happi.
 
Efter ett tag blev vi hungriga.
 
Så vi hamnade på en klassisk idyllisk liten pub på någon bakgata som hette Three Tuns. Så himla mysig och så himla bra personal.
 
Fina visdomsord över Johannas huvud.
 
Var lite orolig över att typ behöva äta endast pommes frites vart vi än gick på grund av begränsat utbud av veggiekost men det var faktiskt mycket mycket mycket bättre än i Sverige. Här tog jag till exempel vegetariska fish n' chips i form av friterad haloumi. Heaven var det.  
 
I och med att vi inte sovit på nästan 24 h här satt vi mest tysta och lyssnade på alla samtal runt omkring som skedde på bred brittisk accent. Ville verkligen bara krama om allihop
 
Sen fortsatte detta. Vi begav oss till Primark, armbågade oss runt och tog oss ut levande. Under denna timme ringde vi varandra flest gånger på hela resan eftersom vi tappade bort varandra hela tiden. 
 
Det var som att någon tryckt på SHOPPING MODE ON för vi begav oss inte mot hotellet förens kvällstid. Då gick vi till en restaurang på samma gata, åt middag, kollade WI-FI (<33333) och flabbade sönder på grund av övertrötta. När vi skulle bädda upp våra sängar senare på kvällen upptäckte vi blodfläckar på två av fyra lakan samt blodstänk i duschen. :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cass

Vad redigerar du dina bilder i för program? Kram!

Svar: Jag redigerar mina RAW-filer i photoshop! Kram tillbaks
Jonna Fyhr

2014-01-05 @ 13:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0