Stora drömmar blir lite större här.

I måndags tog sig jag och mina änglar ut på landet för att tillbringa några dygn i Eves stuga. Här är fina Josse.
 
Vi hade handlat mat för en hel armé. Hela kostcirkeln prickade vi in.
 
Stugan ligger mitt ute i ingenstans och är en sådan där typisk sommarstuga med vita knutar omringad med hagar, ängar och åkrar. Det här är alldels intill trädgården.
 
Inredningen är så där härligt svenskt lantlig. Helt underbart.
 
Vi åt jordgubbar. Såklart.
 
Här är jag dagen innan vi lapade sol i flera timmar. Fortfarande obränd med andra ord. 
 
Det här med att låta blöta badkläder soltorka.
 
Eftermiddagstimmarna ägnades mest åt vila och sådant som man bara ville göra. Det var helt ok att göra absolut ingenting vilket är så himla nyttigt ibland.
 
Vi skulle promenera längs landsvägen för ett dopp i sjön. Här stannade vi bara upp för att titta ut över... 
 
... detta.
 
Älskar, älskar inte.
 
Jag lyckades blunda på varenda liten bild men det gör väl inget kan jag tycka.
 
Fanny blev sjuk andra dagen så hon blev ompysslad med filt och ca ett kilo godis.
 
Så medan hon kurerade i fåtöljen intill tände jag en brasa och läste några sidor i Harry Potter och Fången från Azkaban.
 
Eftermiddagsgos.
 
Sommarfötter.
 
Fina Matilda.
 
Och vi konstaterade att det blir nog inte mer sommar än så här.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0