Fem saker som

Upprör dig

1. Människor som säger shhh och klappar en på huvudet. 

2. Rasism i alla dess former. 
3. De som inte tycker att Torka aldrig tårar utan handskar är en bra bok. 
4. "Du har förbrukat mer än 90% av den datavolym..."

5. Domare som uppebarligen inte gått någon domarkurs. 

Gör dig glad

1. När jag och mina vänner lagar mat och improviserar en musikal på samma gång.
2. Att jag har bästa praktikplatsen nu och i tre veckor framöver.
3. Vårsolen. Spyr på klycshan men glädjen är oundviklig. 
4. Mitt fantastiskt fina rum som jag får komma hem till varje dag. 
5. Att jag bestämt mig för att unna mig en tröja och en klänning imorgon.

Du älskar

1. Min mormor. 
2. Att jag vet vad jag vill göra med mitt liv.
3. Humorn som uppstår när jag och min syster är lite halvtrötta. 
4. Nybäddat.
5. Att skratta. 

Du inte kan sluta lyssna på

1. Note to self - Jake Bugg
2. Dirty paws - of Monsters and Men
3. Vår lilla stad - Eldkvarn
4. Requim solution - Loreen/Kleerup
5. Haunted (acoustic) - Taylor Swift (vet inte vad som hände här)

Du gjort idag

1. Rushat till bussen och nästan halkat i en kurva. 
2. Skrivit ihop en intervju.
3. Fotat på rekryteringsmässan.  
4. Lagat lax med bulgur och kallsås till middag.
5. Fått människor att skratta bara genom att öppna munnen. 

Händer i helgen

1. På fredag tänkte jag laga mat till mig och min syster för att sedan ha dubbla syntettäcken i soffan och hyra film.  
2. Kurera halsen. 
3. Final i Melodifestivalen!!! Den som inte bryr sig ljuger. 
4. Några timmars skrivande.
5. Kompissöndag då jag och vänner hänger hela dagen utan att göra något vettigt alls. 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0